Personal shopping, avagy a stylist megmondja…
Néhány nappal ezelőtt egy vendégemmel beültünk a szokásos vásárlás előtti kávéra, beszélgetésre. Ez a legfontosabb része a közös napunknak. A közel háromnegyed óra alapozza meg azt a biztonságérzetet, nyitottságot, egymásra hangoltságot, amely sikerre tudja vinni majd a „küldetésünket”.
Eközben hangzott el egy érdekes gondolat, amely utána szöget ütött a fejemben.
„Nagyon örültem ennek az ajándéknak, amikor megkaptam a férjemtől születésnapomra. De egyben elfogott az izgulás és félsz is. A stylistok mindig olyan extrémek. És attól tartottam, hogy majd nagyon kritikusan nézel rám, és azt mondod menthetetlen vagyok…”
Kérdés persze, hogy kinek mit jelent az extrém?
Ez az érzés persze hamar feloldódott, mégis fontosnak tartom, hogy néhány szóban kitérjek ezen gondolatra.
- Ahogy például az orvosok, úgy a stylistok is „szakosodnak”. Valaki a filmes forgatásokban, mások a magazinfotózásokban, megint mások pedig egyének számára nyújtott stílustanácsadásban találják meg igazán a hivatásukat. A szerencsések váltogatni tudják ezeket, ezzel fenntartva a változatosság élményét.
- Egy személyi stílustanácsadó sosem a divatot erőlteti rá vendégére, hanem megmutatja neki az aktuális trendek közül a számára legelőnyösebbeket.
- Egy közös vásárláson minden a vendég érdekében és az ő pénztárcájához igazodva történik.
- A személyi stílustanácsadó az én olvasatmban önmagát minden esetben háttérbe helyezi. Nem felhívni akarja magára a figyelmet, sokkal inkább értő figyelmével meghallani ügyfele ki nem mondott gondolatait is.
Mikor sikeres egy közös vásárlás? Ez egyénenként változó!
- Néha a hatékonyság a siker kulcsa – egy üzletben beszerezni a szükséges darabokat, a lehető legrövidebb idő alatt.
- Néha a mennyiség számít – van, aki számára az jelenti a sikert, ha minél több üzletben, minél több ruhát felpróbált. Olyan ruhákat, amikhez egyedül eddig sosem mert nyúlni. Ez magabiztosságot ad számára a jövőben a bátrabb vásárláshoz.
- Máskor az elköltött pénz a mérvadó – prémium darabok beszerzése hosszú távra, vagy költséghatékony vásárlás a mennyiség érdekében.
A sikert minden esetben az ügyfél igényeihez, elvárásaihoz kell viszonyítani, sosem ahhoz, hogy a tanácsadó mit feltételez elvárt eredménynek!
A sikerhez azonban minden esetben elengedhetetlen vendégem részéről:
- nyitottság az új információk, színek, formák befogadására
- belső késztetés a megújulásra, a fejlődésre, a változásra
- igény arra, hogy személyes arculatodat tudatosan használd sikereid eléréséhez
- önismeret, hogy felismerd saját korlátaidat, és ezáltal meg is próbáld átlépni azokat
Ezeket a motivációkat mindenki önmagában találja meg. Ha elszánod Magad, én mindenben támogatlak, segítelek elindulni ezen az új és izgalmas úton.
Hagyjon egy választ
Want to join the discussion?Feel free to contribute!